În cadrul manifestărilor omagiale dedicate sculptorului Ion Irimescu, cu prilejul aniversării a 118 ani de la naşterea sa, la Centrul Cultural „Grigore Vasiliu Birlic” din Fălticeni a avut loc lansarea cărţii „Brâncuşi” de Pavel Şuşară, volum apărut la Editura Monitorul Oficial.
Invitat, alături de autor, a fost scriitorul Grigore Ilisei, dar discuţiile nu l-au ocolit pe maestrul Ion Irimescu, fălticeneanul care s-a impus în peisajul artei româneşti şi care a fost sărbătorit de urbea de pe Şomuz în ziua respectivă.
Volumul „Brâncuşi” urmăreşte naşterea şi evoluţia operei brâncuşiene într-un dublu context: pe de o parte, în mediul de formare din România, din care sculptura a lipsit cu totul până în a doua jumătate a sec. XIX şi, pe de altă parte, în mediul parizian, în cea mai spectaculoasă perioadă a modernismului european. În paginile cărţii, Pavel Şuşară analizează trecerea lui Brâncuşi de la sculptura canonică, în care figurativul are o pondere majoră, la sculptura nonfigurativă, esenţializată şi spiritualizată, în care se regăsesc atitudinea şi filosofia specifice Răsăritului.